Bełchatowski MZK wozi pasażerów nowymi Solarisami.

Artykuł sponsorowany
Blisko 8 mln złotych kosztował zakup ośmiu nowych autobusów dla Miejskiego Zakładu Komunikacji. Niskopodłogowe Solarisy poprawiają komfort jazdy zarówno pasażerom, jak i kierowcy.

Nowoczesne rozwiązania zastosowane w autobusach zwiększają bezpieczeństwo podróżnych Bełchatowianie, którzy korzystają z usług Miejskiego Zakładu Komunikacji, nie mogą narzekać na komfort jazdy. Dzięki funduszom unijnym, pozyskanym przez bełchatowski Urząd Miasta, spółka otrzymała w dzierżawę osiem nowych niskopodłogowych, przystosowanych do potrzeb niepełnosprawnych pasażerów autobusów. Zastąpiły one najbardziej wysłużone MAN-y.

Unijna dotacja, którą przyznano na projekt "Zakup nowych autobusów przystosowanych do przewozu osób w lokalnym transporcie zbiorowym wraz z modernizacją infrastruktury obsługi transportu publicznego i pasażera", wynosi prawie 5,5 miliona zł. Łączna kwota inwestycji to 7,7 mln zł, z czego brakujący wkład pokryło miasto.

- Wymiana połowy taboru to ogromny sukces. Dostaliśmy autobusy z najwyższej półki. Ich zalety można by długo wymieniać: niska podłoga na całej długości zapewnia łatwe wejście i wyjście z autobusu i jest antypoślizgowa, posiada opuszczany podest dla wózków inwalidzkich, na całej długości autobusu jest klimatyzacja, która umożliwia rozdzielenie przedziału pasażerskiego i kabiny kierowcy - mówi Paweł Rutkowski, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji. - To jeszcze nie wszystko. Solarisy posiadają głosowe zapowiedzi przystanków, sterowane przez GPS, wyświetlacz aktualnego przystanku, daty, godziny i dodatkowy z przodu pojazdu w prawym dolnym rogu wyświetlający nr linii dla osób niedowidzących. Jest także monitoring wewnątrz i na zewnątrz autobusu, bramki liczące pasażerów, zabezpieczenie dla przewożonych osób niepełnosprawnych na wózkach. Pasażerowie mogą czuć się bezpiecznie, bo autobusy wyposażone są w blokady hamulców przy otwartych drzwiach, system zabezpieczający przed ściśnięciem drzwiami. Ekologiczne rozwiązania to m.in. silnik z wysokimi wymaganiami odnośnie emisji spalin - EURO 5. Z myślą o kierowcy autobusy wyposażono w automatyczną skrzynię biegów z retarderem - umożliwiającą płynną jazdę, siedzenie, które automatycznie dopasowuje się do sylwetki i wagi, a także regulowane położenie całego pulpitu wraz z kierownicą.

Oprócz nowych autobusów, w ramach projektu, na terenie miasta zostało ustawionych 27 nowych wiat przystankowych. W zatoczkach autobusowych położono specjalne płytki dla osób niewidomych i niedowidzących, odnowione i dostosowane do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących zostały również chodniki. W remontowanych miejscach została ułożona nawierzchnia z kostki betonowej, a wzdłuż krawędzi zatok autobusowych specjalne płytki, które ułatwiają poruszanie się osobom niepełnosprawnym. W niektórych miejscach krawężniki zostały obniżone.

- Bełchatów cieszy się dziś ze zmian na wielu płaszczyznach. Jak chyba żadne inne miasto w województwie mamy odnowione wszystkie szkoły, przedszkola i żłobek miejski. Mamy zmodernizowane ulice, po których jeżdżą nowoczesne autobusy komunikacji miejskiej, a ich pasażerowie korzystają z nowych estetycznych przystanków autobusowych. Wszystko dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jesteśmy prekursorem wielu dobrych rozwiązań - podsumowuje Dariusz Matyśkiewicz, wiceprezydent Miasta Bełchatowa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na belchatow.naszemiasto.pl Nasze Miasto