Dojazdu do Zelowa nie ma od strony Maurycowa. Niedługo ekipy drogowców wejdą na kolejne odcinki.
Ulica Kościuszki to główna arteria Zelowa. Jest częścią drogi wojewódzkiej 484 (Bełchatów - Łask). Jadące tranzytem samochody ciężarowe od dawna są już przekierowywane na objazdy, które pozwalają im ominąć rozkopane miasto. Jednak pozostali kierowcy z drżeniem czekali na rozpoczęcie robót, związanych z budową sieci kanalizacji, wodociągów oraz odtworzeniem nawierzchni na ulicach położonych w pasie i w okolicach drogi wojewódzkiej 484. Aż wreszcie się doczekali. Ulica Kościuszki na odcinku od ul. Płockiej aż do Herbertowskiej jest wyłączona z ruchu, zakaz nie dotyczy jedynie dojeżdżających do posesji.
Kierowców, którzy mimo wszystko zbierają się na odwagę i próbują pokonać rozkopany odcinek, nie brakuje. Teoretycznie jest to możliwe, nawierzchnia jest zdjęta z jednego pasa. Kłopot robi się, gdy z przeciwka nadjeżdża jakieś auto.
- Jednak zalecałabym korzystanie z objazdów - mówi Urszula Świerczyńska, burmistrz Zelowa. - Wiem, że te roboty są dla kierowców sporą niedogodnością, ale apeluję o cierpliwość. W nagrodę jesienią będziemy mieć drogę gładką jak stół, kanalizację i wodociąg.
Gdy drogowcy, pracujący na ul. Kościuszki, skończą roboty na zajętym już odcinku, wyleją asfalt i otworzą ten fragment dla ruchu, przejdą na kolejny odcinek ulicy. Na koniec na całości położą nowy asfalt. Ma to nastąpić w ostatnim kwartale tego roku.
Ulica Kościuszki to tylko część zaplanowanych na ten rok robót. Ekipy już pracują na ul. Harcerskiej i Leśne Działy. Tu powstają właśnie chodniki i nowa nawierzchnia. Zwykłą drogą wciąż nie można do Zelowa dostać się od strony Maurycowa. Na przedłużeniu ulicy Sienkiewicza (właśnie w kierunku Maurycowa) trwają roboty i można się tędy poruszać tylko wtedy, gdy chcemy się dostać do posesji. Osuszanie gruntu rozpoczęło się na ulicy Lubelskiej, roboty w najlepsze trwają w Łobudzicach, na odcinku drogi w kierunku Ostoi.
Od lipca roboty mają ruszyć na kolejnych odcinkach. Kanalizacja sanitarna i wodociąg będą powstawać w pasie ul. Pabianickiej, Bocznej, Cegielnianej, Komenskiego, Sportowej oraz Południowej. Są to jednak uliczki o mniejszym natężeniu ruchu, więc niedogodności związane z przejazdem będą mniej odczuwalne.
W przyszłym roku prace obejmą ostatnie odcinki, m.in. ul. Piotrkowską. Całość robót będzie kosztować prawie 43 mln zł.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?