Łącznie straciła prawie 50.000 złotych
W poniedziałek (07.05.2024 r.) z jedną z mieszkanek powiatu ostródzkiego skontaktowała się telefonicznie osoba podająca za konsultanta banku, w którym posiada rachunek. Fałszywy bankier poinformował, że pieniądze 59-latki są zagrożone. Oszust polecił aby natychmiast zalogowała się na swoje konto i zweryfikowała tę informację. Kobieta postąpiła zgodnie z zaleceniem jednak nie potwierdziła faktu rzekomej podejrzanej transakcji. W wyniku użytych technik socjotechnicznych mieszkanka Ostródy zawierzyła swojemu rozmówcy i kilkukrotnie udostępniła kody autoryzacyjne. Łącznie straciła prawie 50.000 złotych.
Pamiętajmy!
Pracownik banku nigdy nie żąda od klientów podania loginu, hasła do konta bankowego ani tym bardziej o podanie kodów autoryzacyjnych.
Pracownik banku nigdy nie zaleci również zainstalowania żadnych aplikacji, z których można wykonywać zdalne ruchy na prywatnych kontach.
Policjanci apelują o ostrożność!
Oszustw jest wiele, jednak za każdym atakiem poprzez spoofing telefoniczny oszust stara się przestraszyć swojego rozmówcę. Oszuści manipulują rozmową tak, aby uzyskać jak najwięcej informacji, wywołać stres i doprowadzić do działania pod presją.
Za każdym tego typu połączeniem telefonicznym należy kierować się zasadą ograniczonego zaufania. Należy natychmiast przerwać połączenie, rozłączając się! Następnie należy skontaktować się ze swoim bankiem i zweryfikować pozyskaną informację. Można również osobiście udać się do placówki swojego banku, poinformować o sytuacji.
O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy informować Policję !
Za: KPP w Ostródzie
Odszedł Janusz Rewiński
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?