Wiadomo już, że w ciągu dwóch lat autostrada nie zostanie w tym miejscu zbudowana. Wiceminister, chcąc dotrzymać zobowiązania " musiał wsiąść na rower. W sobotę założył sportowy strój, kamizelkę odblaskową, kask i około szóstej rano wyruszył ze Strykowa...
Do dyspozycji miał trzy rowery na wypadek, gdyby któryś popsuł się na trasie. Asekurowali go znajomi, jadący za nim samochodem.
Wybierał boczne drogi, biegnące równolegle do drogi krajowej nr 1, ponieważ po niej nie wolno jechać jednośladem. Pedałował ze średnią prędkością 25 km/h, a pokonanie całej trasy zajęło mu ok. 10 godzin. Nie było łatwo, jazdę utrudniał padający deszcz. Wiceminister nie zrażał się, bowiem propaguje jazdę na rowerze.
Na koniec okazało się, że przejechał więcej niż zapowiedział, bo 203 km.
Koncesja na budowę odcinka A1 ze Strykowa do Pyrzowic wygasła w styczniu. Konsorcjum Autostrada Południe, które miało realizować inwestycję, nie zgromadziło pieniędzy na ten cel. Zdecydowano więc, że autostrada będzie budowana ze środków z budżetu państwa. Koszt szacuje się na 7,5 mld zł.
* * * * *
Radosław Stępień Jest absolwentem prawa na Uniwersytecie Łódzkim. W latach 1994 – 1996 był dyrektorem wydziału strategii Urzędu Miasta Łodzi, następnie szefem departamentu w firmie brokerskiej i dyrektorem departamentu promocji i współpracy zagranicznej w Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi. W 2005 roku zrezygnował z funkcji i odszedł do prywatnej firmy. W listopadzie 2007 roku, po objęciu teki ministra infrastruktury przez Cezarego Grabarczyka, został dyrektorem gabinetu politycznego w ministerstwie, a w zeszłym roku wiceministrem, odpowiedzialnym za budowę dróg i autostrad. Ma 46 lat.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?