Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Spór o skrzyżowanie na al. Włókniarzy

Grzegorz Maliszewski
Czy na al. Włókniarzy powstanie kolejne skrzyżowanie?
Czy na al. Włókniarzy powstanie kolejne skrzyżowanie? Grzegorz Maliszewski
Miasto chce skrzyżowania na al. Włókniarzy. GDDKiA boi się, że na "ósemce" powstaną korki.

Czy na alei Włókniarzy w odległości kilkuset metrów od skrzyżowania z ul. Czapliniecką powstanie kolejna krzyżówka z sygnalizacją świetlną? Tego chce miasto i inwestor, który na działce przy krajowej "ósemce" zamierza wybudować hipermarket. Pomysłowi opiera się zarządca drogi, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która obawia się, że kolejne skrzyżowanie na tak krótkim odcinku drogi krajowej zwyczajnie ją... zablokuje.

Sygnalizacja świetlna miałyby powstać na skrzyżowaniu alei Włókniarzy z ul. Kuklińskiego. To w tamtym rejonie inwestor chce postawić hipermarket z parkingiem. Zależy mu na wybudowaniu skrzyżowania ze światłami, aby klienci mogli swobodnie wyjeżdżać.
- Jest firma, która chce zainwestować swoje pieniądze, a miasto przy różnego rodzaju dużych inwestycjach zawsze naciska, aby stworzyć dobre rozwiązania komunikacyjne - mówi Beata Kwiecińska, rzecznik prasowy prezydenta Bełchatowa.

Miasto przekonuje, że powstałe skrzyżowanie można zsynchronizować z tymi na Czaplinieckiej i Lipowej, by ruch był płynny. Tutaj jednak pojawia się problem, bo zarządca drogi obawia się, że na światłach będzie stało dużo aut.
- Z punktu widzenia GDDKiA ważniejszy jest komfort przejazdu tirów przez miasto. Według nas - komfort i bezpieczeństwo lokalnych kierowców. Co jest ważniejsze? Tiry czy mieszkańcy? - pyta rzeczniczka miasta.

Maciej Zalewski, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału GDDKiA, mówi, że na chwilę obecną wydano warunkową zgodę na budowę skrzyżowania bez świateł, choć i tak będzie znajdować się ono w bliskiej odległości od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 484. W sprawie skrzyżowania z sygnalizacją świetlną GDDKiA na razie waha się z decyzją.
- Do tego pomysłu podchodzimy ostrożnie ze względu na duży ruch i bardzo bliskie sąsiedztwo skrzyżowania na tej drodze, bo nawet najsprawniej działająca sygnalizacja świetlna w pewnych chwilach zatrzymuje ruch. W efekcie mogą powstać olbrzymie korki na tym odcinku - mówi Maciej Zalewski.

W ciągu doby krajową "ósemką"przez Bełchatów przejeżdża 11 tysięcy samochodów, co w ciągu godziny daje blisko 460 aut.

Nieoficjalnie mówi się, że owym inwestorem ma być sieć hipermarketów Kaufland, która tych sensacji nie chce jednak potwierdzić.
- Do czasu, kiedy oficjalnie nie rozpocznie się budowa, nie udzielamy informacji o planowanych inwestycjach - mówi Daniel Szabaciak z biura prasowego Kauflandu.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na belchatow.naszemiasto.pl Nasze Miasto