Ruszyła ważna dla Bełchatowa inwestycja. Umowę na budowę wschodniej obwodnicy Bełchatowa podpisano w październiku 2022 roku. Kilka dni temu rozpoczęły się natomiast prace związane z inwestycją. Ma ona poprawić komunikację w południowej i wschodniej części miasta.
- Rozpoczęły się roboty na skrzyżowaniu ulic Piotrkowskiej i Zdzieszulickiej - potwierdza Mateusz Mrówczyński, kierownik budowy wschodniej obwodnicy Bełchatowa. - Wprowadziliśmy w poniedziałek trzywlotowe wahadło. Rozpoczynamy budowę łącznic na ulicy Piotrkowskiej. Niezależnie zaczęliśmy prace związane z drogami technologicznymi na odcinku od ulicy Górnej do DK 74.
Sygnalizacja świetlna, która steruje ruchem wahadłowym stanęła w trzech miejscach - po obu stronach ulicy Piotrkowskiej oraz na ulicy Zdzieszulickiej, od strony oczyszczalni.
Roboty w tym etapie potrwają przynajmniej rok.
- Później będziemy wprowadzać kolejne organizacje ruchu w kierunku ul. Goetla - dodaje Mateusz Mrówczyński.
Ciężarowe ominą centrum Bełchatowa
Obwodnica ma mieć 8,2 km długości. Rozpoczynać się będzie od ulicy Świętojańskiej i Radomszczańskiej, biec ma do skrzyżowania w ul. Czyżewskiego, a następnie do węzła w Dobrzelowie, gdzie połączy się z obwodnicą północną. W przyszłości planowane jest połączenie jej z ulicami Goetla i Przemysłową.
Na obwodnicę skierowany bowiem zostanie ruch tranzytowy z kierunków: Łódź, Łask, Kamieńsk. Co za tym idzie samochody ciężarowe będą omijać centrum Bełchatowa.
Roboty zakładają budowę jezdni w nowym śladzie wzbogaconej o 10 skrzyżowań, w tym trzy nowe ronda. W ciągu drogi powstaną także dwa nowe wiadukty drogowe. Wyremontowany zostanie także wiadukt kolejowy linii nr 24 Piotrków Trybunalski - Biały Ług.
Będą ścieżki rowerowe, chodniki, przejścia dla pieszych
Oprócz jezdni powstaną m.in: 6,5 km ścieżki rowerowej, nowe chodniki oraz 11 przejść dla pieszych, dobrze widocznych dzięki licznym punktom oświetleniowym. W sumie na całej obwodnicy powstanie 261 takich punktów, a do tego ekrany akustyczne chroniące przed hałasem. Odwodnienie drogi będzie wynosić 4,5 km kanalizacji deszczowej i 2 zbiorniki retencyjno-filtrujące.
- Koszt robót to 145,5 mln zł, a część środków będzie pochodzić ze wsparcia Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (obwodnice) - informował Marcin Nowicki, kierownik zespołu ds. informacyjnych Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi.
Wykonawca to konsorcjum firm Banimex z Będzina i węgierskiej Duna Aszfalt. Koniec inwestycji jest planowany w październiku 2025 r.
Droga Nr 484 na odcinku przebiegającym przez miasto Bełchatów jest jedną z najbardziej obciążonych ruchem tras wojewódzkich w Łódzkiem.
- W centrum Bełchatowa średni dobowy ruch pojazdów wynosi ponad 15 tys. - informuje Marcin Nowicki. - Wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza centralny obszar Bełchatowa jest niezbędne dla poprawy warunków życia osób mieszkających w sąsiedztwie trasy oraz odciążenia sieci dróg wewnątrz miasta. Budowa obwodnicy zapewni także obsługę komunikacyjną potencjalnych terenów inwestycyjnych położonych po wschodniej stronie miasta. Poprawi atrakcyjność inwestycyjną i wpłynie pozytywnie na lokalny rozwój gospodarczy - dodaje.
Budowa obwodnicy dofinansowana jest z środków rządowych. To 62,4 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Jak podaje ZDW w Łodzi, jest to, jak do tej pory, najwyższy kontrakt drogowy w historii wojewódzkich realizacji.
Rozpoczęły się prace przy budowie wschodniej obwodnicy Bełch...
iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?