Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Podpisano umowę na budowę wschodniej obwodnicy Bełchatowa

Anna Frysz
Anna Frysz
Podpisanie umowy na budowę wschodniej obwodnicy Bełchatowa, 6 października 2022
Podpisanie umowy na budowę wschodniej obwodnicy Bełchatowa, 6 października 2022 Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi
Umowa na budowę wschodniej obwodnicy Bełchatowa podpisana. W ramach inwestycji powstanie 8,2 km nowej jezdni w ciągu drogi nr 484, od skrzyżowania ulic Radomszczańskiej i Świętojańskiej do ronda na drodze nr 74

Wschodnia obwodnica Bełchatowa

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi podpisał wczoraj umowę na budowę wschodniej obwodnicy Bełchatowa.

- Wschodnia obwodnica miasta ma mieć długość 8,2 km - informuje Urząd Miasta w Bełchatowie. - Zaczynać się będzie od ulicy Świętojańskiej i Radomszczańskiej do skrzyżowania w ul. Czyżewskiego, dalej prowadzić będzie do węzła w Dobrzelowie, gdzie połączy się z obwodnicą północną. W przyszłości planowane jest połączenie jej z ulicami Goetla i Przemysłową - dodają urzędnicy.

Roboty zakładają budowę jezdni w nowym śladzie wzbogaconej o 10 skrzyżowań, w tym trzy nowe ronda. W ciągu drogi powstaną także dwa nowe wiadukty drogowe. Wyremontowany zostanie także wiadukt kolejowy linii nr 24 Piotrków Trybunalski - Biały Ług. Oprócz jezdni powstaną m.in: 6,5 km ścieżki rowerowej, nowe chodniki oraz 11 przejść dla pieszych, dobrze widocznych dzięki licznym punktom oświetleniowym. W sumie na całej obwodnicy powstanie 261 takich punktów, a do tego ekrany akustyczne chroniące przed hałasem. Odwodnienie drogi będzie wynosić 4,5 km kanalizacji deszczowej i 2 zbiorniki retencyjno-filtrujące.

- Koszt robót to 145,5 mln zł, a część środków będzie pochodzić ze wsparcia Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (obwodnice) - informuje Marcin Nowicki, kierownik zespołu ds. informacyjnych Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi. - Wykonawcą będzie konsorcjum firm Banimex z Będzina i węgierskiej Duna Aszfalt. Koniec inwestycji jest planowany w październiku 2025 r. - dodaje Nowicki.

Droga Nr 484 na odcinku przebiegającym przez miasto Bełchatów jest jedną z najbardziej obciążonych ruchem tras wojewódzkich w Łódzkiem.

- W centrum Bełchatowa średni dobowy ruch pojazdów wynosi ponad 15 tys. - informuje Nowicki. - Wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza centralny obszar Bełchatowa jest niezbędne dla poprawy warunków życia osób mieszkających w sąsiedztwie trasy oraz odciążenia sieci dróg wewnątrz miasta. Budowa obwodnicy zapewni także obsługę komunikacyjną potencjalnych terenów inwestycyjnych położonych po wschodniej stronie miasta. Poprawi atrakcyjność inwestycyjną i wpłynie pozytywnie na lokalny rozwój gospodarczy - dodaje.

Jak podaje ZDW w Łodzi, jest to, jak do tej pory, najwyższy kontrakt drogowy w historii wojewódzkich realizacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na belchatow.naszemiasto.pl Nasze Miasto