Zaczęło się od wprowadzenia osobnych świateł do skrętu w lewo. Warszawska całkiem stanęła. – Jest tragicznie. Cykle są bardzo krótkie. Wczoraj tkwiłem w korku już od alei IX Wieków Kielc! – denerwował się pan Artur. Drogowcy badają ruch i nie wykluczają korekty.
Nową sygnalizację na jednym z najruchliwszych skrzyżowań w Kielcach, gdzie przecina się ulica Warszawska z tranzytową drogą krajową 74 (ulice Jesionowa i Świętokrzyska), „odpalono” w czwartek po południu. Nowością są cztery wydzielone lewoskręty. Wprowadzenie dodatkowych faz spowodowało, że w godzinach szczytu na ulicy Warszawskiej w obu kierunkach kierowcy stoją w gigantycznych korkach. W redakcji „Echa Dnia” rozdzwoniły się w tej sprawie telefony.
JEST TRAGICZNIE
- Wczoraj, kiedy jechałem do domu, zmierzyłem czas przejazdu na wprost. To ciężka sprawa, bo zielone światło dla Warszawskiej trwa 15 sekund, dla Jesionowej 30, a lewoskręty po 15. Przez to Warszawska jest zakorkowana w godzinach szczytu. Jest olbrzymi problem z przejechaniem – mówi pan Tomasz.
Janusz Zawisza, szef korporacji taksówkarskiej Lider w Kielcach, o sytuacji na skrzyżowaniu mówi krótko: tragedia. - Wszystko się przedłuża. Nie ma wydzielonego dłuższego pasa dla lewoskrętu. On powinien się zaczynać już na wysokości ulicy Pocieszka, żeby ruch szedł płynnie. W godzinach szczytu powinna być dłuższa faza lewoskrętu, a na wieczór, kiedy jest mniejszy ruch, krótsza. Nasza inżynieria ruchu leży na łopatkach. Lepiej jest tylko w takim sensie, że zrobiło się bezpieczniej, ale przedłużył się czas jazdy – zauważa.
DŁUŻEJ, ALE BEZPIECZNIEJ
Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach, przyznaje, że jeszcze w czwartek wieczorem dostał sygnały, że wydłużył się czas przejazdu przez skrzyżowanie. - Generalnie jest to skrzyżowanie bardzo obciążone, samochodów jest dużo. Wprowdzenie wydzielonych lewoskrętów z samego założenia opóźnia, ponieważ daje dodatkową fazę na bezpiecznie skręcenie w lewo. Z uwagi na to, że na skrzyżowaniu było dużo zdarzeń drogowych, wydzielenie faz świateł na lewoskręt było konieczne. Zresztą potwierdza się to w innych obszarach miasta. Bezpieczeństwo wpływa niestety na przedłużenie czasu pokonywania na wprost skrzyżowań – podkreśla.
Wójcik uspokaja, że drogowcy na bieżąco monitorują ruch na skrzyżowaniu. – Na pewno pojawią się sugestie co do korekty cyklów – zapewnia.
Paweł WIĘCEK
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?