Nad przejazdem kolejowym w Ruścu ma powstać wiadukt. Mieszkańcy sprzeciwiają się tej inwestycji

Redakcja
Mieszkańcy uważają, że zmiany są niepotrzebne, bo na przejeździe nie dochodzi do żadnych niebezpiecznych zdarzeń
Mieszkańcy uważają, że zmiany są niepotrzebne, bo na przejeździe nie dochodzi do żadnych niebezpiecznych zdarzeń Ogólnopolska Baza Kolejowa / Jacek Dydak
Udostępnij:
Nad linią kolejową 131 krzyżującą się z drogą krajową 74, która przebiega przez gminę Rusiec ma zostać wybudowany wiadukt kolejowy, którym będą się poruszać samochody i piesi. Mieszkańcy mają jednak zastrzeżenia, co przeprowadzenia inwestycji o której byli informowani już w 2018 roku

Inwestycja w gminie Rusiec została zaplanowana jeszcze w pierwszej połowie 2018 roku. Wówczas na tablicach ogłoszeniowych pojawiły się obwieszczenia, które informowały o planach modernizacji linii kolejowej 131.

We wrześniu ubiegłego roku PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że zostanie zmodernizowane blisko 170 kilometrów torów, będzie wymienionych blisko 250 rozjazdów, ale powstaną także nowe obiekty inżynieryjne, takie jak mosty i wiadukty, które mają być przystosowane do przejazdu ciężkich składów towarowych. Wszystko to ma poprawić bezpieczeństwo w ruchu kolejowym oraz na skrzyżowaniach z drogami.

Trzy miesiące później do Urzędu Gminy w Ruścu wpłynęła wiadomość mailowa dotycząca kwestii umowy związanej z planowaną budową wiaduktu.

- Zdziwiłem się, bo po raz pierwszy zapoznałem się z informacją o budowie wiaduktu w listopadzie 2019 roku - mówi Damian Szczytowski, który wójtem w gminie Rusiec jest pierwszą kadencję. - W styczniu zorganizowałem spotkanie inwestora czyli PKP PLK SOLID RAIL I PORR z mieszkańcami, na którym po raz pierwszy przedstawiono nam projekt wiaduktu - dodaje. A ten ma przebiegać nad linią kolejową 131, gdzie aktualnie znajdują się zapory, które w przypadku przejazdu pociągu są zamykane. Szerokość jezdni zostałaby taka sama, powstałby chodnik, aby piesi mogli swobodnie się poruszać.

Osoby zamieszkujące w okolicach przejazdu kolejowego sprzeciwiają się jednak inwestycji. Jak mówią, nie zostali odpowiednio poinformowani o takich planach, a ich zdaniem budowa wiaduktu spowoduje same problemy.

- Na tym przejeździe nie dzieje się nic złego. Po co w takim razie budować wiadukt? - pyta jeden z mieszkańców ulicy Wieluńskiej w Ruścu. - Ponadto jest wiele czynników, które powodują wątpliwości. Kiedy powstanie wiadukt będzie jeszcze większy hałas niż dotychczas - uważa pan Sebastian, jeden z mieszkańców Ruśca.

Przed tygodniem odbyło się spotkanie z udziałem mieszkańców i wójta, podczas którego zbierano podpisy pod petycją, która wyraża sprzeciw wobec inwestycji. Solidarnie swoje poparcie wyraża większość mieszkańców Ruśca.

- Jeśli będzie taka potrzeba, to mamy już pomysł na to, aby wyjść na drogę i zacząć protestować - mówi jeden z mieszkańców.

Jak dodaje wójt Damian Szczytowski, obecnie trwa analiza dokumentów pod względem formalno-prawnym, które wpłynęły w tej sprawie do rusieckiego urzędu w okresie od 2016 do 2018 roku.

- Dołożymy wszelkich starań, by wyjaśnić powstałe niejasności związane z budową wiaduktu i pomóc mieszkańcom - zapewnia wójt Damian Szczytowski.

Media obecne terenie przygranicznym. Znamy zasady.

Wideo

Komentarze 33

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Taa

Za dużo konserw i im emulgatory do głowy uderzyły

R
R.
4 marca, 00:12, łoboże:

Jest to plan który ma powstać nie dla bezpieczeństwa a po prostu, żeby wcisnąć coś mieszkancom i przy okazji upłynnić trochę siana. Po co ktoś zmienia coś co działa dobrze? Jak przejazd? Teraz wszyscy kierowcy jeżdżą z telefonami w ręku, nie gadajcie że te pół minuty szybciej w czymś pomoże, ba! Jest to dobry czas na przejrzenie swoich spraw w telefonie lub zastanowienie się nad sobą ! A niektórzy to powinni postać sobie nawet trochę dłużej na poboczu jak mysla że to jest jakkolwiek dobre dla gminy !

4 marca, 7:58, mieszkaniec Ruśca:

Co działa dobrze?Korki i smród pod oknami kiedy przejazd jest zamknięty?Groźba najechania na tył auta?To działa dobrze?Przestań bredzić proszę.Ktoś stawia na bezpieczeństwo a komuś to nie pasuje.Gdyby nawet ktoś chciał zrobić tu Rondo to i tak było by źle że jest okrągłe a nie kwadratowe.

Ten zamysł pod kątem bezpieczeństwa wygląda właśnie jak to kwadratowe rondo.

m
mieszkaniec Ruśca
4 marca, 00:12, łoboże:

Jest to plan który ma powstać nie dla bezpieczeństwa a po prostu, żeby wcisnąć coś mieszkancom i przy okazji upłynnić trochę siana. Po co ktoś zmienia coś co działa dobrze? Jak przejazd? Teraz wszyscy kierowcy jeżdżą z telefonami w ręku, nie gadajcie że te pół minuty szybciej w czymś pomoże, ba! Jest to dobry czas na przejrzenie swoich spraw w telefonie lub zastanowienie się nad sobą ! A niektórzy to powinni postać sobie nawet trochę dłużej na poboczu jak mysla że to jest jakkolwiek dobre dla gminy !

Co działa dobrze?Korki i smród pod oknami kiedy przejazd jest zamknięty?Groźba najechania na tył auta?To działa dobrze?Przestań bredzić proszę.Ktoś stawia na bezpieczeństwo a komuś to nie pasuje.Gdyby nawet ktoś chciał zrobić tu Rondo to i tak było by źle że jest okrągłe a nie kwadratowe.

Ł
Łoboże

Fajnie, że coś się dzieje! Do pierwszego dzwona.. Natężenie ruchu wzrośnie i będziecie błagać spowrotem o szlabany . Zwlaszcza gdy ceny na autostradach wzrosły a inne mieściny dostają obwodnice.

ł
łoboże

Jest to plan który ma powstać nie dla bezpieczeństwa a po prostu, żeby wcisnąć coś mieszkancom i przy okazji upłynnić trochę siana. Po co ktoś zmienia coś co działa dobrze? Jak przejazd? Teraz wszyscy kierowcy jeżdżą z telefonami w ręku, nie gadajcie że te pół minuty szybciej w czymś pomoże, ba! Jest to dobry czas na przejrzenie swoich spraw w telefonie lub zastanowienie się nad sobą ! A niektórzy to powinni postać sobie nawet trochę dłużej na poboczu jak mysla że to jest jakkolwiek dobre dla gminy !

J
J
3 marca, 10:08, mieszkaniec Ruśca:

Ludzie są przeciwni i wcale nie chodzi tu o większy ruch czy inne argumenty,Chodzi im o kasę bo liczyli ,że się nachapia pieniędzy za skrawki ziemi ,które musi LUB NIE wykupić inwestor.Prawda jest taka,że ten wiadukt i tak powstanie czy tego ta grupka hytrych ludzi chce czy nie,a finisz będzie taki że zapłacą wtedy z najniższej kwoty jak to było z pena uparta kobieta na terenie obecnej kopalni.Ha ha ha hytry 2 x traci.

Nikt za darmo "tym chytrym" ludziom nic nie musiałby proponować gdyby nie to że ewentualna rozbudowa drogi (jeśli w ogóle powstanie projekt- bo przypominam że takiego nie ma) zakłada zabrać im część działek i to nie łąk oddalonych od domostw a ograniczając podwórka przed samymi domami.

J
J
2 marca, 21:07, Mieszkaniec gminy:

Jeżdżę codziennie tą trasą do pracy. Przejazd kolejowy jest często zamknięty, nie rzadko przejeżdżają dwa, trzy pociągi i czeka się dość długo na otwarcie. Jeśli wiadukt ma wpłynąć na sprawność przejazdu to ja jestem za.

2 marca, 21:24, Mieszkaniec Ruśca:

Oczywiście najważniejsze jest Twoje 5 minut. A co tam zagrożenie życia i zdrowia mieszkańców Ruśca i nie tylko. Również mieszkańców całej Gminy , którzy przyjeżdżają załatwiać sprawy. Nie wspomnę już o Tych co będą mieszkać w sąsiedztwie wiaduktu. Ale co tam. Najważniejszy jestem ja .

3 marca, 09:44, Gość:

Jaki ten przejazd w tej formie jest bezpieczny dowiedzieliśmy się w tamtym roku jak dwa autobusy pełne dzieci najechały na siebie. To teraz pomyśl jak stoimy na przejeździe przed tirem i drugi na ciebie najeżdża. Nie masz szans na przeżycie. I z tego co wiem to tylko sprzeciwiają się mieszkańcy mieszkający w okolicy przejazdu a reszta Ruśca jest za wiaduktem tylko oni siedzą cicho

3 marca, 10:26, Mieszkaniec:

Dokładnie i popieram.To nie był jedyny wypadek tutaj tego typu.Zdarzały się tez połamane szlabany i wiele innych niebezpiecznych sytuacji.Tylko dla tych ludzi liczy się tylko kasa Nic więcej.

3 marca, 17:07, pek:

Wypadki to nie wina przejazdu tylko niedorozwiniętych umysłowo kierowców, którym się wydaje, że im wszystko wolno i że są nieśmiertelni.

To nie są wypadki z udziałem pociągów.

J
J
2 marca, 20:28, Mieszkaniec Ruśca:

Czy My mieszkańcy Ruśca musimy być zawsze pokrzywdzeni?

1. Najpierw zabrano nam S8 i obwodnicę

2. Brak systemu Viatol na DK 74vspowodował iż cały ruch wrócił ze zdwojoną siła przez Rusiec po wybudowaniu obwodnic Wielunia i Bełchatowa

3. Odcinkowy pomiar prędkości w Klukach choć to Rusiec przecięty jest DK 74 na pół i wszystkie instytucje UG, Policja, Szkoła, Przedszkole , Kościół , sklepy, poczta są przy tej bardzo ruchliwej trasie. Policji nie uwidzisz aby łapała na prędkość - wolą łapać rowerzystów i źle zaparkowane pojazdy w okolicach Szkoły i Kościoła

Tak więc dołóżcie jeszcze wiadukt niech rozpędzone tiry wpadają prosto w zabudowany teren a dzieci i dorośli idący wzdłuż drogi 74 do szkoły czy innych instytucji niech drżą o swoje życie.

Dobra zmiana niech trwa dalej !!!!

Szanowni Mieszkańcy,

Czas wziąć sprawy w swoje ręce i zacząć działać. Na początek proponuję blokadę po pasach w każdy piątek od 16 do 18.

Działamy bo obudzimy się za chwilę z " ręką w nocniku "

3 marca, 17:02, kolejarz:

Modernizacja odcinka Kalina - Rusiec Łódzki - Zduńska Wola Karsznice to inwestycja za miliard osiemset dwadzieścia milionów złotych. A to tylko mały fragment magistrali węglowej. Pociągi mają się poruszać 160 km/h, a nie zwalniać na przejeździe w Ruścu. Możecie sobie protestować i podpisywać petycje, to jest taka inwestycja, że taniej was będzie wysiedlić niż się z wami kłócić

Jasne 160 przez Rusiec a za 2 km na niestrzeżonym będą zwalniać do 90km/h

J
J
2 marca, 22:28, olo:

Rusiec jest widze wyjątkowy, wszędzie by ludzie przyklasnęli takiemu rozwiązaniu a tym źle, pewnie jakiś handel sie odbywa kolo tego przejazdu ...

Poczytaj sobie w ubiegłym tygodniu artykuł jak Chorzew klaskał.

M
Mm.
2 marca, 21:07, Mieszkaniec gminy:

Jeżdżę codziennie tą trasą do pracy. Przejazd kolejowy jest często zamknięty, nie rzadko przejeżdżają dwa, trzy pociągi i czeka się dość długo na otwarcie. Jeśli wiadukt ma wpłynąć na sprawność przejazdu to ja jestem za.

2 marca, 21:24, Mieszkaniec Ruśca:

Oczywiście najważniejsze jest Twoje 5 minut. A co tam zagrożenie życia i zdrowia mieszkańców Ruśca i nie tylko. Również mieszkańców całej Gminy , którzy przyjeżdżają załatwiać sprawy. Nie wspomnę już o Tych co będą mieszkać w sąsiedztwie wiaduktu. Ale co tam. Najważniejszy jestem ja .

2 marca, 21:53, Gość:

Gruba przesada, bezkolizyjny wiadukt wpływa na bezpieczeństwo mieszkańców a nie jego brak. Chyba masz w tym jakiś osobisty interes żeby ten wiadukt nie powstał. Ale "najwazniejszy jestem ja"

Jaki to bezkolizyjny przy takim zagęszczeniu zabudowy?

M
Mm.

Zgadza się, tydzień temu nawet czytaliśmy jak w Chorzewie "klaszczą" ?

p
pek
2 marca, 21:07, Mieszkaniec gminy:

Jeżdżę codziennie tą trasą do pracy. Przejazd kolejowy jest często zamknięty, nie rzadko przejeżdżają dwa, trzy pociągi i czeka się dość długo na otwarcie. Jeśli wiadukt ma wpłynąć na sprawność przejazdu to ja jestem za.

2 marca, 21:24, Mieszkaniec Ruśca:

Oczywiście najważniejsze jest Twoje 5 minut. A co tam zagrożenie życia i zdrowia mieszkańców Ruśca i nie tylko. Również mieszkańców całej Gminy , którzy przyjeżdżają załatwiać sprawy. Nie wspomnę już o Tych co będą mieszkać w sąsiedztwie wiaduktu. Ale co tam. Najważniejszy jestem ja .

3 marca, 09:44, Gość:

Jaki ten przejazd w tej formie jest bezpieczny dowiedzieliśmy się w tamtym roku jak dwa autobusy pełne dzieci najechały na siebie. To teraz pomyśl jak stoimy na przejeździe przed tirem i drugi na ciebie najeżdża. Nie masz szans na przeżycie. I z tego co wiem to tylko sprzeciwiają się mieszkańcy mieszkający w okolicy przejazdu a reszta Ruśca jest za wiaduktem tylko oni siedzą cicho

3 marca, 10:26, Mieszkaniec:

Dokładnie i popieram.To nie był jedyny wypadek tutaj tego typu.Zdarzały się tez połamane szlabany i wiele innych niebezpiecznych sytuacji.Tylko dla tych ludzi liczy się tylko kasa Nic więcej.

Wypadki to nie wina przejazdu tylko niedorozwiniętych umysłowo kierowców, którym się wydaje, że im wszystko wolno i że są nieśmiertelni.

k
kolejarz
2 marca, 20:28, Mieszkaniec Ruśca:

Czy My mieszkańcy Ruśca musimy być zawsze pokrzywdzeni?

1. Najpierw zabrano nam S8 i obwodnicę

2. Brak systemu Viatol na DK 74vspowodował iż cały ruch wrócił ze zdwojoną siła przez Rusiec po wybudowaniu obwodnic Wielunia i Bełchatowa

3. Odcinkowy pomiar prędkości w Klukach choć to Rusiec przecięty jest DK 74 na pół i wszystkie instytucje UG, Policja, Szkoła, Przedszkole , Kościół , sklepy, poczta są przy tej bardzo ruchliwej trasie. Policji nie uwidzisz aby łapała na prędkość - wolą łapać rowerzystów i źle zaparkowane pojazdy w okolicach Szkoły i Kościoła

Tak więc dołóżcie jeszcze wiadukt niech rozpędzone tiry wpadają prosto w zabudowany teren a dzieci i dorośli idący wzdłuż drogi 74 do szkoły czy innych instytucji niech drżą o swoje życie.

Dobra zmiana niech trwa dalej !!!!

Szanowni Mieszkańcy,

Czas wziąć sprawy w swoje ręce i zacząć działać. Na początek proponuję blokadę po pasach w każdy piątek od 16 do 18.

Działamy bo obudzimy się za chwilę z " ręką w nocniku "

Modernizacja odcinka Kalina - Rusiec Łódzki - Zduńska Wola Karsznice to inwestycja za miliard osiemset dwadzieścia milionów złotych. A to tylko mały fragment magistrali węglowej. Pociągi mają się poruszać 160 km/h, a nie zwalniać na przejeździe w Ruścu. Możecie sobie protestować i podpisywać petycje, to jest taka inwestycja, że taniej was będzie wysiedlić niż się z wami kłócić

J
JA
2 marca, 22:51, RJ:

Wyrażam zdecydowane poparcie dla budowy wiaduktu.

Ja też, tylko paru osobom to przeszkadza i robią hałas.

M
Mieszkaniec
2 marca, 21:07, Mieszkaniec gminy:

Jeżdżę codziennie tą trasą do pracy. Przejazd kolejowy jest często zamknięty, nie rzadko przejeżdżają dwa, trzy pociągi i czeka się dość długo na otwarcie. Jeśli wiadukt ma wpłynąć na sprawność przejazdu to ja jestem za.

2 marca, 21:24, Mieszkaniec Ruśca:

Oczywiście najważniejsze jest Twoje 5 minut. A co tam zagrożenie życia i zdrowia mieszkańców Ruśca i nie tylko. Również mieszkańców całej Gminy , którzy przyjeżdżają załatwiać sprawy. Nie wspomnę już o Tych co będą mieszkać w sąsiedztwie wiaduktu. Ale co tam. Najważniejszy jestem ja .

3 marca, 09:44, Gość:

Jaki ten przejazd w tej formie jest bezpieczny dowiedzieliśmy się w tamtym roku jak dwa autobusy pełne dzieci najechały na siebie. To teraz pomyśl jak stoimy na przejeździe przed tirem i drugi na ciebie najeżdża. Nie masz szans na przeżycie. I z tego co wiem to tylko sprzeciwiają się mieszkańcy mieszkający w okolicy przejazdu a reszta Ruśca jest za wiaduktem tylko oni siedzą cicho

Dokładnie i popieram.To nie był jedyny wypadek tutaj tego typu.Zdarzały się tez połamane szlabany i wiele innych niebezpiecznych sytuacji.Tylko dla tych ludzi liczy się tylko kasa Nic więcej.

Dodaj ogłoszenie