Trzydrzwiowy, z ledowym oświetleniem, ma podświetlane progi, fotokomórki w drzwiach (nikt i nic się nie przytrzaśnie), automatycznie wysuwany podest i dwa porty usb, więc gdy komuś „pada” komórka, może się na trasie podładować.
To nie opis promu kosmicznego, ale detale hybrydowego autobusu, który jeszcze do niedzieli, 19 listopada, będzie kursował na różnych liniach obsługiwanych przez MZK Bełchatów. Spółka testuje właśnie Solarisa wyposażonego w hybrydowy napęd (spalinowy i elektryczny silnik), sześciobiegową i zautomatyzowaną skrzynię biegów i spełniającego normy emisji spalin Euro 6.
- Tego typu autobusy posiadają dużo innowacyjnych rozwiązań. Chcieliśmy sprawdzić, jak się one sprawdzają w codziennym użyciu - mówi Renata Rutkowska, prezes MZK Bełchatów. Spółka nie testuje tego typu pojazdów z czystej ciekawości. Miasto wspólnie z MZK chce planuje zakup sześciu niskoemisyjnych autobusów, w tym trzech elektrycznych. Nowe autobusy elektryczne miałyby przede wszystkim obsługiwać linię nr 2, która jest najdłuższa, pozostałe trzy nowe pojazdy trafią na inne trasy.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?