Portal niebezpiecznik.pl już w ubiegłym miesiącu informował, że klienci serwisu Wakacje.pl otrzymywali maile, w których byli proszeni o dopłatę do zakupionych wakacji, a które były oszustwem narażającym na straty finansowe. Wydawało się, że sprawa została wyjaśniona i na tym się zakończy, ale okazuje się, że jest nadal aktualna, a co więcej, dotyczy także klientów innego serwisu tego typu.
Opisywana przez niebezpiecznik.pl sprawa dotycząca serwisu Wakacje.pl miała zakończyć się na tym, że winnym oszustwa był jeden z pracowników firmy, który został dyscyplinarnie zwolniony. Okazuje się jednak, że klienci serwisu nadal otrzymują maile z prośbą o dopłatę brakującej kwoty za zakupione wakacje, a co więcej – zaczęli je otrzymywać także klienci serwisu Travelplanet.pl!
Kupiłeś wakacje przez internet? Możesz paść ofiarą oszustwa!
Specjaliści z opisującego sprawę portalu nie wykluczają, że podobne maile mogą trafiać także do klientów innych tego typu serwisów; zwracają też uwagę na to, że fałszywe wiadomości są wręcz doskonale podrobione i łatwo się na nie nabrać.
Wiadomości, które wysyłają oszuści, zawierają:
- prośbę o uregulowanie należności za zakupiony wyjazd
- dane do przelewu
- grzecznościowe informacje
Łatwo jest się nabrać, ponieważ oszuści mają skądś dostęp do danych osobowych klientów serwisów i informacji na temat zakupionych przez nich wycieczek!
Ponieważ często w prawdziwych wiadomościach otrzymuje się link do płatności, czytelnik Niebezpiecznika poprosił o niego, jednak otrzymał odpowiedź, że płatność kartą jest obecnie niemożliwa ze względu na prace modernizacyjne i dostępną opcją jest tylko przelew bankowy. Za utrudnienie oszust oferuje rabat 10%.
Jak nie dać się oszukać?
Jeśli kupowałeś wycieczkę na którymś z tego typu portali, przede wszystkim zwróć uwagę na to, z jakiego adresu e-mail otrzymujesz wiadomości. Maile oszustów są wysyłane z różnych adresów, np. serwis[@]doplaty-travelplanet.pl. Travelplanet.pl na swojej stronie ostrzega już klientów o tym, że wszystkie wiadomości wysyłane przez firmę są wysyłane z adresu serwis[@]travelplanet.pl. Z kolei klienci serwisu Wakacje.pl wszelką korespondencję od firmy otrzymują jedynie z adresu klient[@]wakacje.pl
Jeśli otrzymałeś wiadomość, którą rzekomo wysłał do ciebie serwis, ale została nadana z innego adresu e-mail, ktoś próbuje cię oszukać.
Jeśli obawiasz się bycia ofiarą oszustwa, możesz też zawsze skontaktować się telefonicznie z firmą, jeśli otrzymasz (rzekomo) od niej wiadomość. Pod oficjalnym numerem podanym na stronie firmy zweryfikujesz, czy rzeczywiście musisz dokonać jakiejś dopłaty, a jeśli tak, to na jaki numer konta.
ZOBACZ KONIECZNIE:
Jak opalać się bezpiecznie?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?