Black Friday – historia zakupowego szaleństwa

Materiał informacyjny
Black Friday, czyli Czarny Piątek, to jedyne w swoim rodzaju święto wyprzedaży, promocji i przecen. Choć narodziło się w drugiej połowie XX wieku w Stanach Zjednoczonych, staje się coraz popularniejsze również w Polsce. Sieć Kaufland przedłuża zakupowe szaleństwo o tydzień i zaprasza do skorzystania ze zniżek nawet do -80%.

Historia Czarnego Piątku

Tradycja Black Friday nierozerwalnie łączy się z obchodzonym w ostatni listopadowy czwartek amerykańskim Świętem Dziękczynienia. W połowie XX wieku, by uświetnić ten wyjątkowy dzień, w większości amerykańskich miast organizowano spektakularne parady i pochody. Większość z nich była sponsorowana przez duże domy towarowe, które, pod pretekstem świętowania i miejskich przemarszów, reklamowały swoje prezentowe propozycje przed nadchodzącym okresem zakupów świątecznych. Oczywiście w bardzo atrakcyjnych cenach.

Dlaczego Czarny?

Teorii na temat pochodzenia nazwy święta wyprzedaży jest wiele, a niektóre z nich w ogóle nie są związane z zakupami. Według jednej z nich, dzień ten zyskał przydomek czarnego, ponieważ w okolicach sklepów powstały ogromne korki – tłumy ludzi utrudniały poruszanie się funkcjonariuszom i kierowcom autobusów.

Inna teoria, bardziej prawdopodobna i związana z zakupowym szaleństwem panującym w Stanach Zjednoczonych, głosi, że określeniem Black Friday zaczęto nazywać dzień, w którym sprzedawcy pierwszy raz od dawna zarobili godziwe pieniądze. Kolor czarny to odwołanie do barwy, którą zapisywane były zyski i obroty sklepu – w dniach, gdy sprzedaż była wysoka, na rachunkach przeważał właśnie ten kolor.

Black Week w Kaufland

Black Friday i zakupowe szaleństwo z nim związane przestały już ograniczać się jedynie do piątku. Sklepowe wyprzedaże trwają często cały weekend, a nierzadko przedłużają się nawet do tygodnia. W Stanach Zjednoczonych niejednokrotnie kolejki do sklepów ustawiają się już w czwartkowe Święto Dziękczynienia – najwytrwalsi klienci chcą mieć gwarancję, że nie ominie ich żadna wartościowa promocja. W związku z rosnącą popularnością Black Friday w Polsce, specjalną ofertę wyprzedażową przygotowała sieć Kaufland – promocje nawet do -80% będą trwały ponad tydzień – od 21.11 do 30.11.2019 r. Wśród przecenionych produktów znajdziemy artykuły gospodarstwa domowego: m.in. patelnie marki Tefal o różnych średnicach w cenie 36,99 zł i 39,99 zł za sztukę (-32% i 42%), zestaw naczyń do zapiekania marki własnej Spice & Soul za 29,99 zł za zestaw 2 sztuk (-57%), komplet 4 garnków o różnych pojemnościach, do wszystkich rodzajów kuchenek za 149,90 zł (-50%), rozpylacz do oleju lub octu ze stali nierdzewnej za 9,99 zł za sztukę (-80%). W ofercie znajdziemy również przeceniony sprzęt AGD, m.in. żelazko Tefal za 79,99 zł za sztukę (-42%), odkurzacz bezprzewodowy Rowenta za 299,90 za sztukę (-25%), akcesoria do wnętrz i ubrania sportowe, w tym spodnie dresowe męskie Nike za 129,90 za sztukę (-35%), damskie legginsy Nike za 79,99 za sztukę (-33%), koszulka damska Nike za 59,99 zł za sztukę (-40%) i odzież sportową marki własnej Newletics przecenioną do nawet -80%.

Oferta obowiązuje w sklepach Kaufland od czwartku 21.11 do 30.11 lub do wyczerpania zapasów. Więcej produktów i szczegóły oferty można znaleźć na stronie www.kaufland.pl oraz w aktualnej gazetce promocyjnej.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3