Betonowe drogi w gminie Bełchatów
W gminie Bełchatów od dziś powstawać będą również betonowe drogi. Dzięki temu ma być taniej i szybciej, choć oczywiście nie na wszystkie drogi ta technologia może być wykorzystywana.
To innowacyjny pomysł, który samorządowcy z gminy Bełchatów podpatrzyli w Brańsku na Podlasiu. Na otwarciu instalacji obecny był m.in. Andrzej Jankowski, wójt gminy Brańsk.
Instalacja do produkcji betonu w gminie Bełchatów jest prawdopodobnie drugą taką w kraju, a pierwszą w województwie łódzkim. By móc ją uruchomić, wójt gminy Bełchatów - Konrad Koc przekonał sołectwa ze swojej gminy, by przekazały na ten cel fundusz sołecki. Dzięki temu udało mu się zebrać ponad 700 tys. zł, czyli około dwie trzecie kwoty potrzebnej na inwestycję.
- Bardzo chciałbym podziękować naszym mieszkańcom - mówi wójt Konrad Koc. To dzięki nim ten węzeł mógł powstać. W ubiegłym roku absolutnie nie mogliśmy sobie finansowo pozwolić na taką inwestycję i nie bylibyśmy w stanie zabezpieczyć pieniędzy na ten cel. Tylko dzięki temu, że mieszkańcy większości miejscowości zdecydowali się przeznaczyć całość lub część swojego Funduszu Sołeckiego na infrastrukturę do produkcji betonu, możemy dziś otwierać naszą własną instalację – dodaje.
Z betonu wykonywane mają być głównie gminne, mniejsze drogi. Gmina ma nadzieję, ze technologia pozwoli wybudować więcej dróg, w krótszym czasie, z wytrzymałą, betonową nawierzchnią. Jeśli warunki pogodowe będą sprzyjały, jeszcze w tym roku powstaną one w sześciu kolejnych miejscowościach.
Wczoraj beton wylano na drogę w Niedyszynie, na odcinku, będący łącznikiem między Niedyszyną a
Wielopolem. Ma długość 360 metrów, a koszt jej budowy to 210 tys. zł.
Kolejne betonowe nawierzchnie mają pojawić się w Kurnosie Pierwszym, Kałdunach, Zawadowie, Woli Kruszyńskiej, Zdzieszulicach Górnych i w Łękawie.
- Te drogi są wytrzymałe, estetyczne, ekologiczne i tańsze niż drogi asfaltowe - mówi Konrad Koc, wójt gminy Bełchatów. - Zdecydowaliśmy się postawić na takie właśnie rozwiązanie. Własny węzeł uniezależnia nas od trudności, związanych z dostawą betonu z firm zewnętrznych. Teraz lokalne drogi o szerokości 4-4,5 metra możemy budować sami, a co najważniejsze będziemy to robić szybko, sprawnie i taniej.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?