Bełchatów za własne pieniądze musi wyremontować skrzyżowanie ul. Czaplinieckiej z DK nr 8

Ewa Drzazga
Lewoskręty na ul. Czaplinieckiej pomogłyby rozwiązać problem korków, które się tu tworzą
Lewoskręty na ul. Czaplinieckiej pomogłyby rozwiązać problem korków, które się tu tworzą fot. Ewa Drzazga
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dała jasno do zrozumienia, że jeśli Bełchatów chcą przebudowy skrzyżowania ul. Czaplinieckiej z Aleją Włókniarzy, musi sam na to znaleźć pieniądze.

- W tym roku będzie gotowa dokumentacja - mówi prezydent Marek Chrzanowski.

Lada dzień do bełchatowskiego magistratu trafi pismo z łódzkiego oddziału GDDKiA.

- Nie ma tam ani słowa na temat planów wspólnej przebudowy skrzyżowania - zaznacza Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiej GDDKiA. - Deklarujemy jedynie wsparcie merytoryczne w kwestii przebudowy skrzyżowania. Natomiast o wszelkie kwestie dotyczące projektu, wykonania, pozwoleń - o to miasto będzie musiało zadbać już samo. Zadeklarowaliśmy za to taką ingerencję w sygnalizację, żeby skrzyżowanie należycie funkcjonowało po przebudowie. Zatem na siebie bierzemy to wszystko, co dotyczy przebudowy sygnalizacji. I technicznie i materialnie.

Czy zatem należy rozumieć to tak, że jeśli miasto chce przebudowy skrzyżowania ul. Czaplinieckiej, to może to robić, ale za własne pieniądze i że ze strony GDDKiA żadnych przeszkód w tej materii nie będzie? - Tak właśnie to wygląda - mówi Maciej Zalewski.

Magistrat na razie zlecił przygotowanie przebudowy skrzyżowania. Dokumenty mają być gotowe w październiku, będzie to kosztować trochę ponad 82 tys. zł.

- Chodzi nam o wybudowanie lewoskrętów z ul. Czaplinieckiej w Włókniarzy, tak, by nie tworzyły się w tej okolicy tak przerażające korki, jak to jest teraz - mówi Marek Chrzanowski. - Podobne rozwiązanie wprowadzamy na ul. Staszica przy zjeździe na os. Binków. Tyle, że tam jesteśmy jedynym zarządcą drogi i nie ma problemów związanych z kompetencjami.

W przypadku skrzyżowania na Czaplinieckiej jest inaczej. Tu skrzyżowaniem zarządza GDDKiA, które dziś mówi, że daje zielone światło magistratowi. Z kolei sama Czapliniecka należy do Zarządu Dróg Wojewódzkich. Z nimi trzeba konsultować zmiany.

- W tym wypadku kłopotem mogą nie być finanse, ale szybkie porozumienie stron - mówi Chrzanowski.

Kto zapłaci za budowę fabryki Izery w Jaworznie?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie