Całe przedsięwzięcie na drodze wojewódzkiej nr 480 Szczerców-Sieradz odbywało się przy udziale technologii opracowanej przez łódzkich naukowców z Politechniki Łódzkiej i jej szwajcarskiego partnera - Empa Swiss Federal Laboratories for Materials Science and Technology, w ramach projektu Tulcoempa. Technologia opracowana przez łódzką uczelnię, została wykorzystana do wzmocnienia dźwigarów głównych. Dzięki specjalnym taśmom kompozytowym z włókien polimerowych, które zostały przytwierdzone do dźwigarów. Dzięki temu zwiększyła się nośność konstrukcji obiektu z klasy „D" (20 t) do klasy „B"(40 t). Dodatkowo, belki mostu zostały owinięte taśmą z włókien węglowych, dla zwiększenia ich odporności na ścinanie. Poszerzono także jezdnię z 6 do 7 metrów.
Wartość realizowanego zadania przez ZDW w Łodzi to prawie 2 mln zł. Gdyby most wybudowano tradycyjną metodą to kosztował by ponad 2,5 mln zł. Współpraca zatem się opłaciła. - Jest to pierwszy most w Polsce wybudowany w tej technologii. Most będzie monitorowany zdalnie poprzez czujniki, kamery i wagę. Dane przesyłane będą w najbliższym czasie na nasz serwer. Będzie to dla naszych studentów doskonały materiał dydaktyczny. Analizując to wszystko razem będziemy mogli nie tylko obserwować, ale także w przyszłości unowocześniać naszą technologię – podsumowuje prof. Renata Kotynia, prodziekan PŁ ds. innowacji i współpracy z gospodarką.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?