Program, dzięki któremu wystarczy wejść na swoje konto, by sprawdzić aktualną wysokość czynszu, odczyty liczników czy stan rozliczenia, już działa. Żeby z niego skorzystać trzeba jednak najpierw odwiedzić Bełchatowską Spółdzielnię Mieszkaniową. A potem życie ma stać się prostsze.
- Wystarczy zgłosić się z dowodem osobistym do pokoju nr 4 w dziale czynszów i opłat - mówi Elżbieta Miler, zastępca prezesa BSM ds. finansowo-księgowych. - Tam od ręki dostaniemy niepowtarzalny login i hasło dostępu do swojego indywidualnego konta. A potem wszystkie dane na temat naszego mieszkania będzie można sprawdzić przez internet.
Jak dodaje Elżbieta Miler, odebranie loginu i hasła osobiście jest ważne. Chodzi o to, by jedynie uprawnione osoby miały dostęp do danych.
- Teraz mamy wiele telefonów, gdy mieszkańcy proszą, by podać im jakieś dane, np. poprzedni stan wodomierza, czy sprawdzić jakieś opłaty - dodaje Elżbieta Miler. - Przez telefon nie możemy tego zrobić ze względu na ochronę danych osobowych. Teraz te wszystkie informacje będzie można otrzymać od ręki, wchodząc w swoje indywidualne konto internetowe.
Do serwisu można się dostać ze strony internetowej BSM. Wystarczy wejść w zakładkę "Obsługa mieszkańców", a dalej (już po zalogowaniu) w poszczególnych odnośnikach znajdziemy dane na temat składników i wysokości czynszu, informacje o stanie naszego konta (czyli ewentualnych zaległościach), dotychczasowe odczyty liczników oraz dane na temat tego, jak się za media rozliczaliśmy.
Informacje, do których w ten sposób można dotrzeć, są spójne z danymi, jakie na swoich komputerach mają pracownicy BSM. Jeśli oni wprowadzają jakieś nowe rozliczenie, musi się ono automatycznie wyświetlić również na koncie wirtualnym.
- W sumie w sieci działają już niemal cztery tysiące takich indywidualnych kont - zaznacza Elżbieta Miler. - A ponieważ to dopiero początek działania systemu, będziemy wdzięczni za wszelkie uwagi na ten temat i propozycje na temat ewentualnego poszerzenia możliwości tego programu.
Dodaje, że w spółdzielni przymierzają się do tego, by za pośrednictwem takiego systemu można było np. samemu wprowadzać wskazania wodomierzy. Poczekają z tym jednak do momentu, aż nowy system "okrzepnie".
Z podobnego systemu, jak ten, jaki teraz wprowadza BSM, od ponad roku korzystać już mogą ci, których mieszkaniami administruje Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?